VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI
RETROSMALT s.r.o.
- eshop www.eshop.retrosmalt.cz


  1. Základní ustanovení
    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č.
    89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník")
    RetroSmalt s.r.o
    se sídlem: U Trojice 36, 381 01 Český Krumlov
    IČ:01811061
    Zapsaná: C 21906 vedená u Krajského soudu v Českých Budějovicích
    kontaktní údaje: RetroSmalt s.r.o.
    email: info@retrosmalt.cz
    telefon: 606536763
    www.retrosmalt.cz
    (dále jen "prodávající")
    Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní
    smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen:
    "kupující") prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese

www.eshop.retrosmalt.cz (dále je "internetový obchod").
2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě
mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
1. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a
povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.


  1. Informace o zboží a cenách

    1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u
    jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty,
    všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno
    obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v
    internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných
    podmínek.
    2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a
    prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
    3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
    4. Případné slevy s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

  2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

    1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní
    smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se
    neliší od základní sazby.
    2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
    • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
    • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
    3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
    4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil.
    Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko: Dokončit objednávku. Údaje uvedené v
    objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech
    povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito
    obchodními podmínkami.
    5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na
    emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy.
    Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením
    objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
    6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na
    jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a
    kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na
    jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
    7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není
    kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku
    telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
    8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém
    obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně
    chybnou Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho
    emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a
    kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu
    prodávajícího.

Zákaznický účet
1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého
zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může
objednávat zboží také bez registrace.
2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě
všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.
Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za
správné.
3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat
mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese
odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle
nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na
nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení třetích osob.


  1. Platební podmínky a dodání zboží

    1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit
    následujícími způsoby:
    • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího:
    Číslo účtu: 264010720/0300
    Jméno banky: ČSOB České Budějovice
    Země: Česká Republika
    Vlastník bankovního učtu: RetroSmalt s.r.o.
  • Platba on-line platební kartou - Nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány ComGate zadáte číslo karty, datum platnosti a CVC kód – tři čísla, která najdete v podpisovém proužku na zadní straně karty. Vše je zabezpečeno standardem 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o zadání číselného kódu, který obdržíte SMSkou od své banky.
  • Platba rychlým příkazem - Okamžitá platba prostřednictvím internetového bankovnictví. Platební brána ComGate vás přesměruje do vašeho internetového bankovnictví, kam se přihlásíte jako obvykle a zde potvrdíte už připravený platební příkaz.
  • Online platby pro nás zajišťuje platební brána ComGate. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány.

Po dokončení platby budete přesměrováni zpět do obchodu. Platba je potvrzena okamžitě, budeme bez odkladu pokračovat v realizaci objednávky.

 


2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží
ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s
dodáním zboží.
3. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele
elektronických plateb.
5. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen
zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
6. Zboží je kupujícímu dodáno na adresu určenou kupujícím objednávce
7. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
8. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce
kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě
zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem
dopravy.
9. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je
kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží
doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit
náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
10.Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě
jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o
neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
11. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu
kupujícího.
12. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání,

nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na
kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v
rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.


  1. Odstoupení od smlouvy

    1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní
    smlouvy odstoupit.
    2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
    • ode dne převzetí zboží,
    • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika
    částí
    • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
    3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
    • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro
    odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá
    právo na odstoupení od smlouvy,
    • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího
    a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
    • o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na
    výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
    • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
    • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným
    zbožím,
    • dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
    • dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
    • dodávce novin, periodik nebo časopisů,
    • dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným
    souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy
    sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
    • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
    4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro
    odstoupení od smlouvy.
    5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy
    poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu
    prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí
    formuláře.
    6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od
    smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom
    případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
    7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení
    od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným
    způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím
    kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
    8. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající
    kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
    9. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu
    dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
    10. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v
    původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti
    nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
    11. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo
    když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně
    informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od
    oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho
    na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

 


  1. Práva z vadného plnění

    1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu,
    že v době, kdy kupující zboží převzal:
    • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo
    výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
    • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle
    používá,
    • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení
    určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
    • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
    • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
    2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při
    převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř
    měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla
    nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu
    odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z
    povahy zboží.
    3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
    • výměnu za nové zboží,
    • opravu zboží,
    • přiměřenou slevu z kupní ceny,
    • odstoupit od smlouvy.
    4. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
    • pokud má zboží podstatnou vadu,
    • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
    • při větším počtu vad zboží.
    5. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i
    v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující
    právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení
    o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně
    písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
    6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních
    dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému
    posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode
    dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty
    se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik
    uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného
    plnění) prodávajícímu.
    7. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
    8. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo
    pokud kupující vadu sám způsobil.
    9. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v
    souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho
    měsíce po uplynutí záruční doby.
    10. Volbu způsobu reklamace má kupující.
    11. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a §
    2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 


  1. Doručování

    1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické
    pošty.
    2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních

podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho
zákaznickém účtu nebo v objednávce.


  1. Mimosoudní řešení sporů

    1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se
    sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ:00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
    2. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí
    v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném
    rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  2. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

    10.1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na
    elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu
    kupujícího.
    10.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné
    provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího,
    může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

  3. Závěrečná ustanovení

    1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený
    kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky.
    Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
    2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1
    písm. e) občanského zákoníku.
    3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení
    stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je
    zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu
    prodávajícího.
    4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu
    nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu
    používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která
    by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení
    nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové
    vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
    5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
    6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není
    přístupná.
    7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a
    povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.